Christmas time! - 2-12-2018

2 december 2018 - Gzira, Malta

Het is nu december, en dat betekend dat het nu dan eindelijk sociaal geaccepteerd is om kerstmuziek te luisteren. Zelfs door Suzanne, meestal dan. Al luister ik nu geen kerstmuziek, maar naar Klein orkest. Nostalgie ten top met; de dromaris, roltrap naar de maan en natuurlijk de baksteen.

Je kan trouwens tot en met 7 december stemmen voor de top 2000, allemaal even doen dus. Stem dan ook even allemaal op de theme song van Pokémon, dan staat die misschien wel weer in de top 2000 :)
Natuurlijk heb ik ook op 'goede' nummers gestemd, ik zal foto's van mijn stemlijst bijvoegen.

De week op stage verliep een beetje rommelig. Dinsdag was er een nieuwe pedagogisch medewerker die deze week mee zou komen lopen en dan misschien een proefperiode zou starten. Leanne wilde dan dus echt van groepen gaan wisselen zodat Coralie tegelijk met haar over Annie's groep kon leren. Ze is na dinsdag alleen niet meer teruggekomen omdat ze ziek was, dus we hebben uiteindelijk nog niet geruild (niet dat iemand van ons dat erg vond).
Ook was er dinsdag een nieuw kindje gestart, van net 8 maanden oud. Ze zat al de hele tijd naar mij te kijken toen ik langs haar ging zitten en wilde aan mij voelen. Toen ik haar daarna vasthield werd ze rustig en ging ze uiteindelijk zelfs spelen. Het nadeel hiervan was echter dat ze de rest van de week elke keer dat ze mij zag weer moest huilen. Rita was volgens mij best jaloers dat ze wel bij mij wil zijn, vooral omdat ze dan weer heel hard moet huilen als Rita haar wil overnemen.
Maar waarom ze mij dan zo leuk vind? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet.

Morgen is Leanne er niet omdat ze dan nog een vrije dag heeft voor haar verjaardag. Dat wordt dus best een rommelige dag, want dan is er één leidster minder omdat er geen vervanging komt. Rita moet dan tot 16.00 werken en had al best wel wat stress omdat er dan niemand anders ook tot 16.00 zou zijn. Ik heb toen gezegd dat ik best mijn uren wilde ruilen (ruilen is het sleutelwoord hier, niet nog een keer en en) als dat mocht van Leanne en Christine. Dus heb ik aan Leanne voorgesteld dat ik dan maandag tot 16.00 zou werken in plaats van 14.00 en woensdag tot 14.00 in plaats van 16.00. Ze gaf meteen al aan dat ze het fijn vond dat ik dit aanbood en nadat ze met Christine had overlegd is het zo afgesproken. Rita was hier natuurlijk heel blij mee.
Ik hoop wel dat Leanne beseft dat er woensdag nu dus niemand meer is na 14.00, maar anders merkt ze dat vanzelf wel. Ik wil namelijk niet nog een keer twee keer in de week tot 16.00 werken, maar ik heb dan ook goed het woord 'instead of' gebruikt tijdens het overleggen, dus het zal wel goed zitten. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik mijn uren geruild heb, want nu is het maandag van 9.30 tot 16.00 en woensdag zou dat 7.30 tot 16.00 zijn.

Gisteren had ik weer heel veel last van tandpijn, maar vandaag lijkt het *klopt af* weer wat beter te zijn. Ik ben er in ieder geval niet wakker van geworden 's nachts, ik heb zelfs tot 10.00 geslapen. Ik slaap hier sowieso veel langer dan in Nederland, ik krijg zelfs regelmatig op mijn kop van Samsung Health. 'Probeer regelmatige tijden aan te houden voor naar bed gaan en wakker worden'. Gemiddeld slaap ik hier denk ik minimaal 8,5 uur per nacht, haha. Dat zal in Nederland niet meer gaan denk ik.

Zeker niet, zelfs. Ik heb helemaal geen tijd om te slapen in Nederland: ik moet naar de kapper, nieuwe kleren kopen, planken kopen voor op mijn slaapkamer, naar de dokter om lactose intolerantie te testen, naar de tandarts (maar wel pas in 2019, extra verzekerd natuurlijk), én naar de tattoo shop. Dat papa dan maar even snel een afspraak voor ons gaat maken in Oss ;)
Oh, en natuurlijk ook nog 1ste en 2de kerstdag vieren en 2018 vaarwel zeggen.

Hierbij een deel van mijn kerstplaylist:

-This Christmas (I'll Burn It To The Ground) - Set It Off
-Last Christmas - Good Charlotte
-Last Christmas - WHAM
-Christmas (Baby Please Come Home) - U2
-Rudolph The Rednosed Reindeer - John Denver

En nu ben ik hier met schrijven, en nog steeds is die baksteen niet gaar ;) (thumbs up naar iedereen die hem doorheeft).

-Janneke

1. El:
    2 december 2018
    Hoi Janneke,

Of ie nou gaar is of nie...jij komt toch wel terug?! ☺
    Wij hebben toevallig laatst ook nog een keer geluisterd naar een aantal liedjes van Roltrap naar de maan. O.a. naar het nummer de kinderverslinder... Mijn schoonzus was "geschokt", haar reactie; "zoiets laat je toch niet horen aan je kinderen"! "wij zongen er gaat een treintje naar dromeland"... hihi, haar kinderen sliepen vast veel beter dan die van ons.
    Ik zal inderdaad ook eens kijken naar de Top 2000 en zelfs mijn stem uitbrengen. Ik moet zeggen dat mijn stemlijst weinig overeenkomsten zal hebben met die van jouw! Maar goed, de muziekliefde voor Roltrap naar de maan delen we in elk geval wel. Nou Janneke, hou je taai. Nog maar een paar weekjes.
    Ik zou zeggen "Leve het nijlpaard.....!

Groetjes, Elmi
  2. Joan Bekkers:
    2 december 2018
    Nou nou, we krijgen het nog druk als je terug bent. Tv ophangen nieuwe kastplanken kerstboomversieren en misschien nog wat bitterballen eten, als het nog maar allemaal in dit jaar past. Geniet nog maar even want voor je het weet ben je weer in Nederland. Groetjes van ons alle tot over 3 weekjes. Mela!
  3. Rinske:
    3 december 2018
    Geniet nog maar even van de 'rust' dan;)! Je hebt flink wat op de planning als terug bent, wel ook hele leuke dingen!
  4. Ingrid Henst:
    3 december 2018
    Haha, ja! nostalgie ten top! Samen met Elmi hebben we vaak en vals gezongen over hoe leuk het is om raar te zijn, de dromedaris en ook nog over de kinderverslinder.... (echt niet luguber). En inderdaad: even stemmen op de top 2000, niet vergeten.
    Gelukkig heeft Joan vakantie als jij thuis komt... drukke planning en bijna niets daarvan kan in Erp.
    Geniet nog maar even van de aangename temperatuur daar; hier heb je je winterjas inmiddels hard nodig (en/of je regenjas)

xxx - mama