Bekend volk en een nieuwe vriend - 26-11-2018

26 november 2018 - Gzira, Malta

Een dag te laat, maar gisteren kon ik mezelf er écht niet toe zetten. Ik moest immers ook vroeg op, want wie zou mama anders uitzwaaien?

Maar voordat ik mama had uitgezwaaid, hebben we eerst natuurlijk wel een aantal leuke dingen gedaan.
Donderdag zijn we 's avonds naar de boulevard gewandeld en hebben bij de gele 'M' gegeten, we hadden wat minder tijd dan verwacht omdat mama's vlucht anderhalf uur was vertraagd. Daarna hebben we Robinson gekeken en op tijd naar bed.

Want mama moest natuurlijk ook nog even op bezoek komen op stage, dat vond iedereen heel leuk. Ook hebben we nog tips voor het weekend gekregen van Christine en Rita. Daarna zouden we eigenlijk al naar huis gaan en dan door naar Mdina, maar we zagen een losgebroken hond lopen op straat. Hij stak een paar keer de weg over, en toen ik daarna contact met haar kon maken heb ik de riem gepakt. Een paar mensen bij de bushalte zeiden dat hij in de buurt woonde, maar omdat we dat niet goed wisten zijn we naar de dierenarts gegaan. De hond was gelukkig gechipt, maar de eigenaar kon de hond nog niet meteen ophalen. Omdat wij haar niet konden houden en de dierenbescherming dicht was hebben we haar naar het politiebureau gebracht en zijn daarna naar huis gegaan. Intussen was Suzanne ook al naar huis, want die was heel bang voor de hond.
Daarna zijn we naar Mdina gegaan en hebben we gegeten en rondgewandeld.

Zaterdag hebben we een hop on hop off gedaan en zijn we in Marsaxlokk en bij de Blue Grotto uitgestapt om even rond te kijken. Daarna zijn we naar Valletta gegaan en hebben we allebei een trui gekocht, het was immers nog het black friday weekend. Daarna hebben we in het restaurant waar we al twee keer meer hebben gegeten afgesloten met Fish and Chips en daarna nog even een film gekeken.
Zondag heb ik niet meer zoveel gedaan, een paar wasjes gewassen en vooral veel Pokemon Let's Go gespeeld (want die had mama meegenomen).

Nu nog even door deze week heen komen en dan in het weekend weer lekker uitrusten, want dit weekend voelde niet echt als een weekend, haha.
Op stage zijn we nu druk bezig met het afronden van het thema 'Farm' en beginnen ze daarna aan het thema 'Kerst'. Er moet ook nog versiert worden deze week, en ik ben heel benieuwd hoe het er daarna uitziet. Ook moeten Suzanne, Coralie en ik 'onze' kerstboom nog afmaken. Annie had een kerstboom van allemaal plastic flessen gezien, en dit wil Leanne nu ook maken. Ze zei dat dit ons projectje wordt, maar het is wel lastig voor ons om er aan te werken omdat we maar twee dagen in de week met zijn allen tot drie uur op stage zijn. Zeker omdat we regelmatig met de baby's op de bank zitten tussen 13.00 en 15.00.

Sommige kinderen op stage lijken een beetje ziek te worden, dit komt waarschijnlijk omdat het deze week best 'koud' wordt. Namelijk tussen de 14 en de 18 graden. Ook ik begin last te krijgen van mijn keel, en ben nog steeds verkouden. Even hopen dat het niet verder doorzet en ik de laatste weken nog gezond doorkom, ik heb niet zo'n zin om nog een keer naar de dokter te gaan hier.

Ook ben ik nog benieuwd of we op stage iets gaan knutselen met de kinderen voor Leanne, zij is zaterdag jarig. Ik vraag me ook wel af of dat niet iets Nederlands is, want toen Christine jarig was werd er ook niks geknutseld. Dat vind ik wel jammer, want zo betrek je de kinderen er toch net iets meer bij, en vooral de oudste kinderen vinden het vaak heel leuk om iets voor de leidsters te maken.

-Janneke

1. Ingrid Henst:
    26 november 2018
    Ha meisje! Wat een mooie foto's, we hebben het (weer) erg gezellig gehad samen. Eigenlijk vind ik dat we samen heel stoer zijn: een hond die we niet kennen en waarvan het ras toch wel bekend staat als "onbetrouwbaar" zomaar van de straat halen en proberen om haar naar een veilige plek te brengen.
    Dankjewel voor het fijne weekend!!
    xxx
  2. Ine:
    26 november 2018
    Het ziet er erg leuk en gezellig uit. Fijn dat jullie zo genoten hebben van en met elkaar. En dan nu begint het ook op te schieten he. Zet m op nog, geniet nog van de laatste weekjes en de gezellige ( feest) tijd.
  3. Joan Bekkers:
    26 november 2018
    Hoi Janneke, volgens je moeder hebben jullie veel gezien en plezier gehad en vooral lekker gegeten. Jammer dat de hond niet in de reisbagage paste anders had Dibbus een leuk vriendje gehad. Succes nog met het knutselen van de kerstboom dan gaan wij hier binnenkort een echte zetten en mooi versieren voor als je weer thuis komt. Nog even doorzetten dan vliegen de resterende weken voorbij. Groetjes en tot gauw papa.