Anders dan gedacht - 29-9-2018

29 september 2018 - Gzira, Malta

De rest van de week is toch wat anders gelopen dan verwacht, ik ben donderdag en vrijdag namelijk ook niet meer naar stage geweest. Ik voelde me woensdag nog niet heel veel beter, en heb via sms overlegd met Christine. Zij vond ook dat het beter was als ik thuis zou blijven en nog wat zou uitrusten.
Donderdag heb ik geprobeerd om haar te bellen, maar ze nam helaas niet op. Uiteindelijk heb ik weer een sms gestuurd met dat ik vrijdag ook thuis zou blijven, en weer ondersteunde ze mijn mening hierin.

Ik kwam er vrijdagmiddag achter dat het maar goed was dat ik ben thuisgebleven, want nadat Suzanne en ik boodschappen hadden gedaan en in de lift naar het appartement stonden was ik alweer helemaal misselijk. Dat was dus niet goedgekomen als ik op stage was geweest.

Gelukkig voelde ik me vrijdagavond al een stuk beter, en gaat het nu ook weer beter. Ik hoop dat ik er nu gewoon van af ben en de rest van de tijd dat ik hier ben niet meer ziek word. Al is het wel fijn dat ik ziek ben geworden voordat papa, mama en Geeke komen zodat ik dan fit ben en leuke dingen met ze kan gaan doen.

Aanstaande woensdag komt de vader van Suzanne, en als hij de maandag erop weer vertrekt komt mijn gezin op vrijdag aan. Dat worden dus een paar gezellige weken. Hij geeft voor komende week wel veel regen aan, maar dat moeten we eerst nog maar eens zien. Er is hier al zoveel regen voorspelt die nog niet gevallen is, dat ik me daar nog niet zo heel veel zorgen over maak.

Dit weekend pieken de temperaturen weer naar de 28 graden, maar gelukkig daalt het vanaf woensdag weer naar de gemiddeld 23 graden. 28 graden is veels te warm in oktober, geef mij maar lekker herfstweer met iets minder zon en een lekker windje.

Als het goed is, is papa nu mijn kamer aan het behangen. Dus ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe dat er uit komt te zien. Ze sturen natuurlijk wel foto's straks, maar het gaat toch nog wel even duren voordat ik het in het echt kan zien. Al ben ik benieuwd of mijn kamer dan nog als mijn kamer voelt, want hij heeft als logeerkamer moeten dienen deze tijd.
Eerst heeft Geeke er een aantal weken geslapen terwijl papa haar kamer ging behangen, en binnenkort gaan papa en mama er slapen zodat papa hun kamer opnieuw kan schilderen.

Vandaag heb ik twee schrijfopdrachten van Nederlands gemaakt, zodat ik alleen nog maar de volgende schrijfopdracht hoef te maken als die online komt en ik daarna helemaal klaar ben met Nederlands deze periode. Dan hoef ik over een paar weken alleen nog maar mijn integrale opdracht met Christine te bespreken en als het goed is heb ik dan al het schoolwerk van de eerste periode klaar.

Nu nog even mijn was binnenhalen en wat serie kijken en nog goed bijtanken voordat stage volgende week begint, en dan is het aftellen totdat iedereen hier is!

Ohja, nog een tip voor papa; het nieuwe album van Beartooth staat nu op Spotify! Mijn favorieten zijn:
-Greatness or Death
-Fire
-Enemy
-Infection
-Bad Listener

-Janneke

1. Lenie henst of oma:
    29 september 2018
    je moet niet ziek als de familie komt veel geroetjes en beeter schap
  2. Charlotte:
    29 september 2018
    Hopelijk voel je je weer wat beter en is het nu klaar met ziek zijn, zodat je lekker kan genieten van je tijd in Malta. Nog wat extra fruit voor de vitamines 😉
    En de dagen aftellen tot papa, mama en geeke komen!
    Groetjes
  3. Marielle Boerboom-Das:
    29 september 2018
    Wat heb je toch een pech Janneke. Probeer er toch zoveel mogelijk van te maken en leren. Leuk je avonturen te lezen! Veel sterkte en vooral veel plezier met Joan, Ingrid en Geeke over 2wkn!
  4. Joan Bekkers:
    29 september 2018
    Het is gelukt, behang hangt nog....
    We kijken er erg naar uit om jou te bezoeken. Rust goed uit zodat je maandag met veel plezier naar je stage kan!
  5. Ingrid Henst:
    30 september 2018
    Ja, behangen... pfff en wat een puzzel was dat zeg!! Niet gewoon blauw maar een ingewikkelde brug waar alle peilers en auto's moeten kloppen. We dachten ff dat het niet goed ging komen, maar; tadaa: gelukt! Gelukkig maar, want dan voelt het vast heel snel weer als jouw eigen plekje als je weer thuis bent (inclusief ps en tv ;). Wij hebben er kei veel zin in om jou weer live te zien, en samen leuke dingen te doen. Dus hopelijk valt die regen niet, 's nachts of als we weer weg zijn.
    Voor nu: geniet van je pizza, hopelijk smaakt die nu weer lekker? En dan maandag met veel zin weer naar stage.
    Xx mama