Radiosilence? Radiohead! - 6-10-2018

6 oktober 2018 - Gzira, Malta

Dag allemaal, daar ben ik weer. Het is inmiddels alweer een week geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. Gelukkig gaat deze keer 'geen nieuws is goed nieuws op' en heb ik de hele week weer stage kunnen lopen.

Maandag en dinsdag merkte ik dat ik toch wel een beetje moest wennen op stage, ik had al zo'n anderhalve week geen stage gelopen, en daarvoor voelde ik me natuurlijk ook niet helemaal goed. Op woensdag had ik mijn draai gelukkig weer wat gevonden en gingen de dagen ook sneller voorbij.

Ik heb de hele week stage gelopen bij Annie, zij is leidster van de groep kinderen van ongeveer 12-18 maanden. Ik vind dit een hele leuke doelgroep, maar merkte wel (opnieuw) weer dat deze doelgroep echt een beetje aan je moet wennen. Zo wilde E. aan het begin van de week nog niet eten als ik het aan haar gaf, maar ging dit vrijdag heel goed. Ook voor ons is het fijner om een beetje een vaste groep te hebben, omdat je zo toch beter op de kinderen in kunt spelen.

Zo heb ik gemerkt dat D. nog wel eens last heeft van woedeaanvallen en dan heel hard gaat schreeuwen. Vrijdag had hij met zijn hand in zijn soep geslagen, dus nam Annie de soep even mee om het bakje af te doen en nog wat op te warmen. Ik zag aan hem dat hij weer wilde gaan schreeuwen en heb toen duidelijk 'No' gezegd. Hij keek eerst wel wat verbaasd naar mij, maar is niet gaan schreeuwen.

Het was donderdag en vrijdag wel wat drukker, want Rita was ziek. Rita werkt op de babygroep en die moesten nu dus bij ons op de groep. Annie voelde zich de laatste paar dagen ook niet helemaal goed, dus dit was soms wel even pittig. Het ging gelukkig wel allemaal goed, maar het was af en toe wel erg druk hierdoor.

Toch vond ik het fijn om weer op stage te zijn, de week ging nu heel snel voorbij en de dagen duren zo ook niet meer zo lang. Ook krijg ik zo weer een beetje ritme in mijn dagen, wat ik ook heel fijn vind. Het maakt me dan nooit zo veel uit hoe het ritme er uit ziet, maar wel fijn om het te hebben.

Met mij gaat het nu ook een stuk beter, al heb ik af en toe nog steeds erg veel last van mijn buik. Mama en ik denken nu dat het misschien een soort lactose-intolerantie is, aangezien ik hier in Nederland ook al last van had. Toen dacht ik dat het kwam door vet eten, maar hier eet ik helemaal niet zo vet.
Dit ga ik even in de gaten houden, zodat ik als ik merk dat ik van bepaalde producten veel last krijg ik die hier niet meer eet.
Dit waren bijvoorbeeld een verjaardagscake op stage, de cake was vrij nat dus waarschijnlijk zat er veel melk in, en kreeg ik veel last toen ik afgelopen week een bolletje ijs heb gegeten. Ik heb nu ook besloten om maar even geen nootjes te eten, dat is sowieso niet zo handig nu.

Voor dit weekend heb ik niet zo veel plannen, misschien dat ik nog een serie of film op Netflix ga kijken. Vanaf volgende week komt er wekelijks een aflevering van Riverdale op, dus het is wel leuk dat ik dat nu ook weer kan gaan kijken.
Ik heb al een aantal vakanties opgezocht (want ookal zou ik nu graag thuis zijn, ik wil natuurlijk ook graag weer weg in de zomer) want ik vind het leuk om te kijken waar ik allemaal naar toe zou kunnen.

Volgend weekend komen papa, mama en Geeke. Nu moet het weer nog even bijstellen en dan kunnen we leuke dingen gaan doen. Al wil het niet zo veel zeggen als er nu veel regen staat, want dit kan er over een paar dagen goed weer heel anders uitzien.

Afgelopen week heb ik natuurlijk ook weer veel naar muziek geluisterd:

*Imagine Dragons - Natural
*Avenged Sevenfold - Hail To The King
*Dimmu Borgir - Gateways
*Dimmu Borgir - Interdimensional Summit
*Hands Like Houses - I Am
*Bring Me The Horizon - Mantra

Nu ga ik nog even lekker niksen en genieten van mijn weekend, want volgende week wordt een drukke week!

-Janneke

1. Ingrid Henst:
    6 oktober 2018
    Fijn dat je je weer beter voelt, en dat het op stage goed gaat. Al is het met een minder fitte collega vast wel aanpoten; maar dan ben je bezig en dus 's avonds moe. En als je moe bent; dan kun je lekker slapen :)
    Wij zijn onze koffers al (bijna) aan het pakken; alles mee voor mooi weer, laat dat zonnetje maar komen! (En mocht het dan toch regenen: dan doen we gewoon wat anders).
    Voor nu een fijn weekend, voor maandag t/m donderdag een fijne stage en dan: tot vrijdag!!!
  2. Lenie henst of oma:
    6 oktober 2018
    heel goed gedaan janneke vol houden zoo gr oma
  3. Ingrid Henst:
    6 oktober 2018
    owja: er staat radiosilence? Radiohead! Maar in jouw lijstje zie ik geen radiohead terug?
    Bij deze een suggestie van ons:
    Radiohead: creep (of street spirit). Ik zou zeggen: doe er je oren voordeel mee :)
  4. Arianne:
    11 oktober 2018
    Hey Janneke, fijn dat je je weer wat beter voelt. En je stage hebt kunnen herpakken. Ik wens je een fijne herfstvakantie samen met papa, mama en Geeke. Groetjes uit Erp