Daar gaan we weer 26-9-2018

26 september 2018 - Gzira, Malta

Zoals in de bijgevoegde foto's te zien, at ik afgelopen weekend een hele lekkere pizza. Zo lekker, dat ik er vanaf toen alweer zin in had om hem de week erna nog een keer te eten. Wel een beetje gek dat ik hem niet helemaal op kreeg, daar heb ik anders nooit last van ;), en ja hoor, ik werd weer ziek.

Afgelopen maandag voelde ik mee heel beroerd en misselijk toen ik uit de bus stapte, dit 's ochtends aangegeven bij mijn collega en op aanraden van haar ook maar even besproken met Leanne en Christine. Waar het toen eigenlijk op neer kwam was dat (omdat een andere collega nog een dag verlof had) het eigenlijk niet goed uit kwam dat ik ziek was, en ik wel naar huis kon als het echt niet ging, maar dat duidelijk niet hun voorkeur had. (raar, want om een hoestje sturen ze me per direct naar de dokter?)
Ik heb de dag toen maar afgemaakt (we hoefden maar tot 14.00) en de collega met wie ik samenwerkte zei regelmatig dat ik maar even moest gaan zitten en hield goed rekening met me.

Gisteren was ik weer niet lekker toen ik uit de bus stapte, even met mama gebeld over wat nu handig was, en uiteindelijk besloten dat ik bij binnenkomst zou vragen of ik weer weg kon om naar de dokter te gaan. Ik vond het namelijk raar om nu nog af te bellen, zeker omdat we er bijna waren. Ik heb van Christine nog 40 minuten door moeten werken voordat we naar haar dokter gingen (want ik mocht niet zelf weg van haar) en na daar ook nog eens 45 minuten te hebben gewacht kreeg ik antibiotica en capsules voor mijn darmen voorgeschreven. Ik moest van de dokter de rest van de dag, en de dag erna thuis blijven.

Christine heeft me thuis afgezet, en daarna heb ik niet zo veel meer gedaan. Ik heb een nieuw boek uitgelezen en een serie gekeken. Ik voelde me op zich wel wat beter, maar elke keer nadat ik iets had gegeten kreeg ik toch weer buikpijn.

Zo ook vandaag, want ik heb vanochtend alleen wat droge crackers gehad, en net wat kippensoep, maar ik krijg er toch telkens weer buikpijn van. Hopen dat het wat afneemt en ik dit weekend (eindelijk) weer helemaal beter ben, en -nog belangrijker- die lekkere pizza kan eten.

Gelukkig had ik vandaag iets meer puf, dus heb ik mijn kamer geveegd (waarom hebben ze geen stofzuigers hier?), de douche gepoetst en de lakens van mijn bed uitgewassen. Nu nog wat hangen en goed uitrusten, zodat ik morgen weer wat fitter naar stage kan. Ik ben er nu wel klaar mee, en wil het op stage ook gewoon leuk kunnen hebben zonder me misselijk te voelen tijdens de lunch, duizelig nadat ik opsta of heel moe aan het einde van de dag.

Nu ga ik nog even wat mario kart doen op m'n switch, want gamen op m'n ps4 mis ik toch best wel. Dan kon ik altijd even uitzoomen en alleen maar met dat verhaal bezig zijn, en of ik dan als Nathan Drake op zoek was naar een oude piratenschat, als Mercy een team vol koppige dps speler probeerde in leven te houden (want wie speelt er nu ooit nog the objective? Zo achterhaald..), of als Bayek door het oude Egypte sloop als de eerste assassin van The Brotherhood, dan was mijn hoofd daarna toch altijd weer leeg.

-Janneke

1. Ingrid Henst:
    26 september 2018
    Ocherum, weer beroerd en ziek. Gelukkig hebben ze daar goede dokters en zorgt Christine goed voor haar stagiaires!
    Doe het vandaag verder rustig aan en geniet van de afkoeling daar ;)
  2. Lenie henst of oma:
    26 september 2018
    is het voor jou te warm of niet