Toch een beetje thuis? - 5-9-2018

5 september 2018 - Gzira, Malta

Deze keer maar een kleine update, aangezien ik gisteren ook nog een stuk heb geschreven.

Vandaag begonnen we weer om 7:30 op stage, Leanne, Rita, Rosaria en Annie hebben dan een soort werkoverleg met Christine en wij moeten dan tot ongeveer 9:00 met de kinderen op de bank tv kijken en ze rustig houden. Gelukkig waren er vandaag in totaal maar 14 kinderen, dit maakte het iets makkelijker om de kinderen rustig te houden (vorige week waren er zo'n 23 kinderen). In de tussentijd heb ik nog wat gekletst met Coralie.

Om 9:00 wilde Leanne liedjes gaan zingen, maar omdat de kinderen zo onrustig waren (logisch, na anderhalf uur stilzitten) besloot ze dat het beter was om alvast naar buiten te gaan en daar met wat ballen te spelen. Rond 9:40 zijn Coralie en ik naar binnen gegaan om de tafels voor te bereiden voor het eetmoment, we zetten dan het meegebrachte eten en drinken van de kinderen op tafel en zetten de stoelen klaar. Nadat alle kinderen gegeten hadden bleven Suzanne en ik weer bij Annie en Rosaria. We zijn al vrij snel gaan knutselen, dit ging wel redelijk, sommige kinderen vonden het duidelijk minder leuk maar hebben wel even meegedaan.
Daarna hebben we opnieuw even buitengespeeld. Tijdens het buitenspelen schreeuwde Archie telkens heel hard 'No', buiten mag niet geschreeuwd worden omdat de buren hier dan last van zouden hebben. Nadat hij één time-out had gekregen en het daarna weer deed moest hij naar het kantoor waar Christine hem een preek gaf, hij heeft hier zo'n twintig minuten gezeten. Ik weet niet hoe hij daarna was, want hij werd al vrij snel daarna opgehaald. Ik vond het maar raar dat Annie hem bij Christine neerzetten, dit zouden wij in Nederland nooit doen, het gaf mij de indruk dat Annie hem zelf niet aankon en hem daarom maar bij Christine neerzette.

Nadat de kinderen daarna nog hebben gegeten wat ze over hadden van de ochtend hebben we tot 14:00 nog met ze op de bank voor de tv gezeten. Ik was vandaag om 14:00 klaar en wilde graag op tijd, omdat de bus om 14:06 zou komen. Helaas kwam die bus niet opdagen en heb ik alsnog op de bus van 14:20 moeten wachten.
Toen ik eenmaal thuis was heb ik met mama gebeld en hebben we vliegtickets geboekt zodat ze in november op bezoek kan komen, daarna duurt het nog maar drie weken voordat we naar huis gaan en zijn de laatste weken iets beter te doen (zoals het nu voelt).

Intussen voelt het hier steeds meer als 'mijn' plekje, ik luister weer met plezier naar muziek, current favorites:

Beartooth, Bad listener - https://www.youtube.com/watch?v=aTGEq6wksU0
Bring Me The Horizon, Mantra - https://www.youtube.com/watch?v=VAXg78MKJcM
Joseph (etc.) - Sluit alle deuren maar - https://www.youtube.com/watch?v=e4ihlaHD5-Q

Want ja, die musical heb ik inmiddels een paar keer opnieuw geluisterd, en dit lied blijft mijn favoriet. Er is nu ook een arrangement geschreven voor een harmonieorkest, dus misschien dat ik Remco ook nog even moet tippen :)

Inmiddels heb ik ook Limitless ontdekt, een serie op Netflix. Het gaat over een man die een geheime drug gebruikt en zo ongebruikte delen van het menselijk brein kan activeren, en eigenlijk net zo slim is als Sherlock in Elementary.

Morgen nog een stagedag van 9:00 tot 16:00 en dan lekker weekend, een beetje rondlopen aan het strand, naar de Mac en de nodige wasjes draaien.

-Janneke

1. Ingrid Henst:
    5 september 2018
    jaja... ik wil dat veel te dure (!) appartement ook wel eens van dichtbij en van binnen zien.
    Op stage gaat het zo te horen best wel 'lekker', en jullie zijn op zoek naar dingen die je in jullie vrije tijd kunnen doen, ik zou zeggen: Goed bezig!!
    Dat je op jouw plekje naar muziek luistert betekent dat het inderdaad al steeds meer 'eigen' wordt. Da's fijn om te lezen, want als je naar muziek luistert, dan gaat het bijna altijd wel goed met jou :)
    xxx en tot gauw hè
  2. Lenie henst of oma:
    5 september 2018
    heelgoed janneke gaa zoo door
  3. Ine:
    6 september 2018
    Zooo, zo te lezen gaat het best goed. Allemaal wat anders dan hier, dat maakt het ook leuk, buitenlands dus 😉 en heerlijk dat je je steeds beter thuis gaat voelen, fijn !!!
    Zet m op nog effe , t is weer zo weekend, lekker relax en ontspannen.
    Doeg, groetjes van ons.