Eerste échte stagedag - 28-8-2018

28 augustus 2018 - Gzira, Malta

Vandaag was dan onze eerste échte stagedag, van 9:00 tot 15:00. Vandaag kwamen we dus een uur eerder binnen dan gisteren, en zagen we het programma voordat de kinderen gaan eten.
Leanne begon met de kinderen in een kring en zei goedemorgen tegen iedereen en zong een liedje, daarna werden kaartjes uitgedeeld met de namen van de kinderen, waaruit ze hun eigen naam moesten vinden. Daarna was het tijd voor ochtend gymnastiek. We hebben op zo ongeveer zes liedjes gedanst en gesprongen.

Toen was het ongeveer 9:45, en moesten de kinderen hun handen gaan wassen. Ze hebben allemaal een eigen handdoek bij de wc liggen, deze worden uitgedeeld en daarna mogen ze om de beurt hun handen komen wassen. Hierna konden de kinderen schoon aan tafel, ze eten dan echt van alles; van pasta met pesto tot lasagne of toch een gewone boterham. Ook hebben ze allemaal yoghurt en drinken bij.

Na het eten zijn we naar buiten gegaan, waar de kinderen per 3 hebben mogen verven en daarna nog buiten hebben kunnen spelen, we zijn rond 12:30 weer naar binnen gegaan om handen te wassen. De kinderen die wilden mochten nog eten (maar als alles vanochtend al op was, dan hadden ze nu niks meer), andere kinderen mochten op de bank tv gaan kijken.
Daarna zijn er een aantal kinderen naar bed gegaan, terwijl er in de tussentijd een hoop kinderen al werden opgehaald.

Rond 14:30 zijn we naar Christine gegaan, zij heeft onze stagecontracten ondertekend en nog wat uitleg gegeven over pedagogiek (alsof we dat nog niet wisten), ook kregen we ons voorlopig rooster;
Maandag: 9.00-13.00 (Omgedoopt tot boodschappendag bij de lidl)
Dinsdag: 9.00-15.00
Woensdag: 7.30-13.00 / 7.30-16.00
Donderdag: 9.30-13.00 / 9.30-16.00
Vrijdag: 9.00-15.00 (boodschappen als drinken etc. bij de buurtsuper)

We moeten zelf de woensdag en donderdag bekijken, omdat ze dan maar één persoon tot 16.00 willen (als in, niet genoeg collega's meer, dus jullie blijven dan maar lekker een uurtje langer). Deze week hebben we besloten dat we toch allebei de dagen allebei tot 16.00 blijven (al tellen de uur dan maar voor één dag, pff flauw) om even te wennen aan het reizen met de bus.
Daarna is het vast fijn om een middag apart van elkaar vrij te hebben.

En tja.. die boodschappen.. Eigenlijk waren we van plan om 4x per week naar de supermarkt te gaan, 2x de lidl en 2x de ad, maar omdat we dan wel erg laat thuis zijn elke dag zie ik 1x lidl (groente, fruit en vlees moet makkelijk lukken voor de hele week) en 1x de ad per week toch iets meer zitten.

Nu is het nog wachten op de partner van de verhuurder, want het afvoerputje uit de gootsteen in de badkamer gaat niet meer open. De verhuurder zelf kreeg hem ook niet open, en stuurt zo haar man nog even na.
En daarna nog douchen.. misschien.. en eten.. én vroeg naar bed, want morgen gaat om 6.00 de wekker weer.. nog genoeg te doen dus (en het is al 18.00).

-Janneke

1. Ingrid Henst:
    28 augustus 2018
    en ook nog koken en eten, tjsa: best hard werken: op jezelf wonen. Maar ik vind dat je het heel goed aanpakt! Vergeet niet om zo af en toe ook iets leuks te doen hè?