Gesetteld? - 24-8-2018

24 augustus 2018 - Gzira, Malta

23-8-2018

Vandaag vliegen we dan eindelijk naar Malta, en dat is dan toch wel een beetje spannend als je daar op Schiphol voor de douane staat. Nadat we nog ongeveer een uur hebben gewacht bij de gate mochten we aan boord (zo'n twintig minuten later dan verwacht).
In het vliegtuig zelf duurde het ook nog best lang voordat we eenmaal opstegen, eigenlijk zouden we om 11:50 vertrekken, maar we waren pas om 11:25 in de lucht.

Toch stond onze e-cab nog geduldig op ons te wachten (al kletsend met zijn collega's...) en hoefden we niet extra te betalen voor het wachten. We besloten om hem vijf euro extra te betalen omdat hij een rondje om moest rijden nadat hij het appartement voorbij was gereden.
Aangekomen in het appartement zag dit er heel netjes uit, de verhuurder wilde samen met ons het contract nog eens doornemen en liep toen een rondje om te kijken of er iets kapot was (én benoemde wat er al kapot was en dat ze hiervan op de hoogte was).
Daarna hebben we onze spullen uitgepakt en zijn we naar de winkel gegaan, die op ongeveer vijf minuten loopafstand zit. En wát een expeditie was dat, vooral voor de boodschappentas, die helaas ook overleden is (rip).
Daarna zijn we al snel naar bed gegaan, want wat een vermoeiende dag was dit.

24-8-2018

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen (nouja, Suzanne dan, ik heb lekker een nieuw boek uitgelezen) en rond 11:00 ontbeten. Daarna hebben we nog wat rond gehangen in het appartement en besloten we om een stukje naar beneden te lopen, waar aan de haven een klein parkje ligt. Daar hebben we nog even gezeten, omdat het buslocket een halfuur gesloten is in de middag. We hebben ook nog even gemaild naar ons stageadres, omdat ze de telefoon telkens maar niet opnamen.
We zijn rond 13:15 naar het locket gelopen, en zijn zo langs de haven van Sliema afgelopen (waarbij het koele briesje toch wel gewaardeerd werd, want wat is 30 graden toch heet), om er daar achter te komen dat je geen persoonlijke buskaarten meer kan kopen bij zo'n locket (terwijl dat op de site stond dat dit wel kon, grrr).

We besloten om de bus terug  te nemen, met het idee even wat tassen op te halen en boodschappen te gaan doen bij de Lidl, maar omdat Suzanne haar buskaartje was vergeten zijn we toch maar naar de kleinere supermarkt in de buurt gegaan, waar we voor de rest van het weekend boodschappen hebben gedaan.

Eenmaal teruggekomen in het appartement probeerden we onze busabonnementen online te bestellen, wat bij mij niet goed lukte omdat de Visa hiervoor niet goed staat ingesteld, uiteindelijk is dit via Suzanne toch gelukt.

's Avonds hebben we nog spaghetti bolognese gemaakt en daarna hebben we gewacht op een monteur voor de router, die zou komen kijken omdat de wifi in Suzanne's slaapkamer niet helemaal goed is. De monteur is alleen niet meer gekomen...
Ook hebben we nu een mail teruggekregen van onze stageplek, dat ze inderdaad nog blij waren dat we vanaf maandag stage komen lopen ;)

Voor de rest van het weekend hebben nog niet zo veel plannen, behalve de vergeten dingen nog te gaan kopen in de winkel (zoals mijn scheermesje, of doucheschuim voor Suzanne, oeps. Maar als dit de enige dingen zijn die vergeten zijn, valt het allemaal wel mee), om daarna goed uitgerust aan onze stage te kunnen beginnen.

-Janneke

1. Diane:
    25 augustus 2018
    Geniet van je vrije weekend. Veel plezier en succes maandag op je stage.
  2. Ine:
    25 augustus 2018
    Leuk appartement Janneke ziet er goed uit, zo ook het eten lekker !!!
    Lekker wennen dit weekend, gelukkig niet teveel plannen dan kun je goed uitgerust aan je nieuwe stage beginnen. Natuurlijk zijn ze blij dat jullie beginnen, hartstikke leuk !!!
    Succes maandag en een heel fijn weekend nog !!
    Groetjes van ons.
  3. Jolanda Bekkers:
    25 augustus 2018
    Heel veel suc6 op je stage en een fijne tijd sanen daar. Groetjes Jolanda.
  4. Ingrid Henst:
    25 augustus 2018
    Een supermooi appartement, en zo te zien al lekker gegeten daar ook? Mocht je je scheermesje nog kwijt zijn, ik heb het gevonden: in de badkamer (eigenlijk best wel logisch)...
    Lekker genieten van het weer, de omgeving en het weekend, het is namelijk best snel maandag en dat zal vast wel weer een (beetje) spannend zijn: kleine hummels die huilen, lachen, kletsen en mopperen in het maltees/engels ;)
    (Vanavond gaan we filmpjes maken voor je; ben je er toch een beetje bij)
  5. Lenie henst of oma:
    25 augustus 2018
    janneke dat komt bij julli de groetjes