Naar huis gestuurd - 14-9-2018

14 september 2018 - Gzira, Malta

Nadat ik gisteren mijn verhaal had geschreven voelde ik me iets slechter, ook had ik het héél heet, net alsof ik koorts had. Ik heb paracetamol genomen en ben rond half twaalf gaan slapen. Vanochtend heb ik ook paracetamol genomen en ben toen naar stage gegaan.

Daar aangekomen had ik het ook nog heel heet en zweette ik best wel erg, terwijl ik alleen maar op de bank zat met de kinderen en de temperatuur binnen volgens de anderen best aangenaam was. Dat en omdat Leanne en Christine er zo op aandrongen (je moet vandaag naar de dokter) besloot ik dat ik na stage met Suzanne naar het Health Centre zou gaan, zodat we samen zouden kunnen kijken hoe dat precies werkte. Ook voelde ik me door de paracetamol weer beter, goed genoeg om de dag door te komen in ieder geval.

Om kwart voor elf vroeg Annie of ik wat spullen klaar kon gaan zetten en daarna met een kindje kon gaan verven, zodat we daarna haar knutselwerkjes hierop konden plakken. Dit vond ik prima en hier was ik mee bezig toen Leanne me weer hoorde hoesten. Ze vroeg wanneer ik naar de dokter zou gaan en toen ik aangaf dat ik na stage naar de dokter wilde gaan, vond ze dit geen goed idee en zei ze dat ik nu naar de dokter moest. Het is natuurlijk wel fijn dat ze op je gezondheid letten, maar het is ook niet fijn om weggestuurd te worden terwijl je zelf het idee had dat je prima de dag had kunnen uitzingen op deze manier (zeker als ik even individueel met een kind had mogen werken).

Maar goed, ik moest dus weg. Na zo'n 15 minuten wachten kwam de bus en ben ik op een halte die een paar minuten lopen van het Health Centre ligt uitgestapt en naar het Centre gelopen. Van buiten ziet het er uit als een oud, vervallen pand en alle borden zijn in het Maltees, nadat ik translate had gebruikt zag ik dat er toch echt Health Centre stond en ben ik naar binnen gegaan. Hier wist ik niet goed waar ik naar toe moest, ik ben uiteindelijk maar iemand anders achterna de trap opgelopen waar ik uiteindelijk bij de receptie uitkwam. Bij de receptie heb ik even moeten wachten, daarna heeft de receptionist een soort eenmalig document aangemaakt zodat ik hier gratis naar de dokter kon (omdat ik een Europese verzekeringspas heb), dit duurde allemaal best wel lang. Gelukkig heb ik in de wachtkamer zelf niet zo lang hoeven te wachten, en was ik denk ik binnen een kwartier aan de beurt.

Het eerste wat de dokter zei toen ik vertelde dat ik dit elk jaar heb en in Nederland geen antibiotica kreeg was 'No medicine!', wat ik zelf al had verwacht. Hij heeft mijn temperatuur opgemeten en in mijn keel gekeken en toen hij me daarna hoorde hoesten heeft hij een hoestdrank en paracetamol met andere stofjes voorgeschreven, die ik daarna bij de apotheek in de buurt opgehaald heb.
Ook heeft hij een briefje geschreven voor stage, want dat moet hier. Als je ziek bent moet je de eerste dag van ziekmelding meteen naar de dokter, die schrijft dan een brief met tot hoelang je thuis mag blijven en die moet je als je weer gaat werken bij je baas inleveren. Hij heeft zich bij alleen vergist in de datum, want samen vonden we dat ik maandag wel weer naar stage kon maar hij heeft de 18e opgeschreven, dus nu heb ik een extra dag vrij (de datum van vandaag had hij ook al verkeerd, dus het is maar goed dat ik niet erg lang thuis hoef te blijven). Eerst baalde ik hier wel van, omdat ik zo toch stage uren mis, maar ik heb nu toch wel heel veel last van mijn nek en rug van het hoesten, dus misschien dat dat dinsdag dan wel over is en ik echt fit naar stage kan.

Volgende week dus maar een korte week, alleen dinsdag en woensdag stage. Vrijdag is er namelijk een feestdag, en stage heeft besloten om donderdag dan ook te sluiten. We wilden volgende week misschien gaan paardrijden en naar het strand, maar dat zien we dan nog wel.
Voor dit weekend hebben we nog niet zo veel plannen, ik ga denk ik wat uitrusten en de nodige wasjes doen, misschien dat ik nog wat aan school ga werken maar dat weet ik nog niet zeker.

Voordat jullie wegklikken even nog een lijstje met mijn favoriete nummers op dit moment:

-Architects - Herafter https://www.youtube.com/watch?v=WqRYBWyvbRo
-Kid Rock - All Summer Long https://www.youtube.com/watch?v=uwIGZLjugKA
-Beartooth - Manipulation https://www.youtube.com/watch?v=6NVNaEZoZpU
-Jacksepticeye - All The Way (I believe in Steve) https://www.youtube.com/watch?v=BJPc49z57bU

-Janneke

1. Jolanda Bekkers:
    14 september 2018
    Beterschap Janneke. Goed uitzieken hè.
    🍏🍌🍒🍎🍉🍐🍊🍓🍅🍋🍑🍍🍇🍈
  2. Ingrid Henst:
    14 september 2018
    Dat heb je toch maar heel stoer aangepakt!!! Ik weet namelijk hoe leuk jij het vindt bij een arts (niet dus). De middeltjes zijn echt wel handig hoor: codeïne en anti histamine. Ik denk dat je je hiermee vast snel beter voelt. En: in oktober kom ik je je eigen middeltjes brengen. Jouw eigen huisarts kent jouw kwaaltje en heeft daar inmiddels het juiste middeltje voor. Dus nog even volhouden!
    Een paar dagen rustig aan is vast geen slecht idee, kan die spierpijn van het hoesten misschien wel voorbij zijn :)
    Fijn weekend meisje, en niet vergeten om leuke dingen te doen.... dat schoolwerk komt sowieso wel goed jou kennende.
  3. Ine:
    Betetschap en op tijd rust. Pas goed op jezelf 💐