Even een update - 17-9-2018

17 september 2018 - Gzira, Malta

Hello again, hier ben ik weer. Het leek me wel een goed idee om jullie te laten weten hoe het nu met me gaat.

Inmiddels zijn we een aantal dagen (en nogal wat pillen en lepels hoestdrank) verder, en voel ik me alweer een stuk beter. Ik moet nog steeds wel hoesten, maar het is nu al veel 'losser' en ik heb besloten om de voorgeschreven middeltjes dan ook (bijna) niet meer te gebruiken voor nu, aangezien ik toch wel last kreeg van wat bijwerkingen.

Zo zit er bijvoorbeeld codeïne in de hoestdrank en vielen mijn ogen binnen een uur na elke lepel letterlijk dicht, niet zo handig dus om dat dan in te nemen voor/op stage. Ook heb ik besloten om de paracetamol met anti-histamine nu mijn keel wat tot rust is gekomen te bewaren tot de volgende keer dat ik verkouden ben (wat met geluk over een paar weken pas is).

Vandaag ben ik nog een dagje thuis, en nadat ik wat heb schoongemaakt, een boodschappenlijst voor morgen heb gemaakt en mijn beddengoed heb gewassen en mijn bed ook weer heb opgemaakt moet ik bekennen dat de verveling toch wel toeslaat. Gek is dat eigenlijk, dat nu ik hier ben ik me verveel, maar dat ik volgende week als ik de hele week op stage ben vind dat ik niet genoeg vrije uren heb. Tja, je bent dan ook geen Nederlander als je niet iets te klagen hebt ;)
Zoals over het weer bijvoorbeeld, want wat is het hier nog steeds belachelijk warm. Vooral in de zon is het nu echt geen pretje overdag, zeker niet nu ik zo kort bij adem ben. En oké, prima dat het overdag dan warm is, maar 's nachts komt het hier ook niet onder de 25 graden. Van mij mag de temperatuur wel sterk zakken, naar zo'n 20 graden overdag. Maar dan wel pas als papa, mama en Geeke zijn geweest ;)

En wat ga je dan doen als je je verveelt? Shoppen! Maar (schrik maar niet) geen kleren, maar games en andere technische dingen. Zoals de nieuwe iphone (belachelijk die prijzen trouwens), of de nieuwe smart watch van Samsung. Oh, en de nieuwe AC komt binnenkort uit, en Pokémon voor de switch. Of toch een nieuwe laptop?

Morgen heb ik stage van 9.00 tot 15.00 en woensdag van 7.30 tot 14.00, daarna alweer weekend! Vrijdag is het hier namelijk Onafhankelijkheidsdag en stage heeft besloten om donderdag dan ook al te sluiten.
Donderdag vertrekken we rond 15.00 naar de Golden Bay, en nee, niet om te gaan zwemmen. We gaan daar namelijk paardrijden! We hebben om 17.00 een rit voor anderhalf uur langs de coast om zo naar de sunset te kijken, en daarna natuurlijk snel langs de mac en naar huis om Robinson te gaan kijken.
Vrijdag willen we misschien even naar het strand gaan, daar zal het waarschijnlijk wel druk zijn, maar dat zien we dan vanzelf wel. En daarna wordt het wel weer even wennen denk ik, want vanaf dan beginnen we pas echt aan vijf dagen stage per week. Gelukkig zal dit gevoelsmatig wel snel gaan, want in oktober komt de vader van Suzanne op bezoek, en daarna komt mijn gezin ook even kijken hoe we erbij zitten.

Misschien dat ik nu nog even een serie ga kijken, maar ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik dan zal gaan kijken. De meeste hebben er al best een aantal seizoenen op staan, en dan vind ik het idee dat ik nog 4 seizoenen moet zo lang, haha.

Of misschien nog even wat muziek luisteren:

2WEI - Survivor (from Tomb Raider) - https://www.youtube.com/watch?v=JGuWb_81als&start_radio=1&list=RDJGuWb_81als
Slipknot - Surfacing - https://www.youtube.com/watch?v=vq-zaD1poAE
Uncharted 4 - A thief's end - https://www.youtube.com/watch?v=WlM2wf6OHKk
Jacksepticeye - What is my life - https://www.youtube.com/watch?v=4v5hXZdbUj8

Dan ga ik nu maar andere dingen doen en me daarna klaar maken voor stage morgen :)

Update: Ik zie nu net dat ik een 7,0 heb voor mijn ER- rekenexamen! Hoef ik me daarover ook geen zorgen meer te maken hier!

1. Rinske:
    17 september 2018
    Beterschap! Hopelijk ben je weer snel de oude.
  2. Diane:
    17 september 2018
    Fijn dat je je weer wat beter voelt. Veel plezier met paardrijden
  3. Ingrid Henst:
    17 september 2018
    Ja!!! Geslaagd voor je rekenexamen, da's echt kei knap! Wij nemen er hier alvast een taartje op.
    Gelukkig morgen weer stage, want vervelen is echt supersaai.
    Veel plezier met paardrijden. Blijf op t paard zouden, eronder hangen is geen pretje ;)
  4. Helmut Henst:
    17 september 2018
    fijn dat je je weer beter voelt, komt vast van al die gebakken eieren :)
    succes verder met je stage, en ook nog wat genieten daar van de zon.
    en gefeliciteerd met je rekenexamen
  5. Joan Bekkers:
    17 september 2018
    Yes, gefeliciteerd met je rekenexamen, veel plezier met het paardrijden en reserveer maar vast een ritje voor ons in oktober.
  6. Lenie henst of oma:
    17 september 2018
    wand een bofkon met het reken ga zoo door maar let wel goed op
  7. Charlotte:
    18 september 2018
    Hoi Janneke,
    Wat super dat je je rekenexamen gehaald hebt!
    Hoe gaat het nu met je? Goed gegaan op stage vandaag?
    Ben benieuwd of je het paardrijden net zo leuk gaat vinden als je zus!