Mini-vakantie - 1-11-2018

1 november 2018 - Gzira, Malta

Daar ben ik weer, na een korte, kakkerlak-vrije (zover wij weten dan) week! Want ik heb al weekend. Vorige week leefde ik echt naar de korte week toe, en gisteren had ik het niet erg gevonden om nog een paar dagen door te moeten. Maar het is natuurlijk altijd fijn om een paar dagen vrij te zijn.

Vanochtend heb ik de laatste paar dingen aan mijn integrale opdracht gedaan, en deze is nu ingeleverd! Eindelijk. Ik was al bang dat het er niet meer van zou gaan komen deze week, aangezien Christine er maandag niks meer over zei. Toen we het dinsdagochtend nog een keer vroegen is ze er in de middag speciaal voor terug gekomen. Uiteindelijk heeft Leanne er ook bij gezeten, omdat Christine niet meer kon praten door al het hoesten, nog steeds begrepen ze de opdracht niet goed (en al helemaal niet wat ze dan moesten opschrijven), maar twee uur verder had ik dan toch eindelijk een ingevuld papiertje met een handtekening. En nog een complimentje van Leanne dat ze mijn Engels in mijn verslag zo goed vond :)

Omdat Christine zich niet helemaal goed voelde en omdat het de rest van de dag een feestje zou worden voor Halloween, ging de meeting woensdagochtend niet door en had ik maar een heel kort dagje. Voordat we aan tafel gingen werden alle kinderen door Leanne geschminkt en moesten ze verkleed op de foto. Daarna gingen we aan tafel en hebben ze allemaal snoep gekregen, dat zouden we in Nederland nooit zo zien. Chips, taart, brownie, het is allemaal voorbij gekomen. Na het eten hebben de kinderen tot 14.00 in de versierde speelruimte gespeeld en daarna moesten de meeste naar bed of op de bank voor de tv rusten.

Het heeft ook heel veel geregend gisteren, vandaag zet het nog een beetje door maar daarna wordt het weer droog volgens buienradar. Gelukkig maar, niet dat ik niet tegen regen kan (tja, je blijft wel een Nederlander), maar de straten hier zijn er duidelijk niet op gemaakt. Het regenwater kan nergens weg en alles blijft op straat liggen. Op sommige plekken sta je zelfs tot je enkels in het water. Dus dat ik spijt had dat ik mijn Dr. Martens niet had aangedaan die ochtend, moge duidelijk zijn.

Volgende week is het nog een rustige week, maar daarna komt er alweer bezoek. En wij zijn natuurlijk niet de enigen die daarop zitten te wachten, want Christine heeft het er ook regelmatig over. Zeker over mama, want ze vind het heel leuk dat die over drie weken weer even langskomt. En aangezien de vader van Suzanne de vorige keer niet is langs geweest, zou het natuurlijk echt niet kunnen als haar moeder Bright Sparks ook overslaat. Ook het andere personeel vind het heel leuk om de families te zien. Toen ik de vorige keer zei dat ik dacht dat ze rond 14.30 zouden komen vonden Annie en Rita het al jammer dat ze dan weg zouden zijn.

En verder heb ik eigenlijk niet zo veel meer om te zwammen, ik ga gewoon lekker niks doen en er volgende week weer vol gas tegenaan. Want het zijn nu de laatste loodjes, als het bezoek weer weg is zijn het nog maar drie weken voordat we al in onze laatste week zitten, ik zal wel eens komen kijken hoe koud het nu echt is daar in Nederland ;)

-Janneke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Helmut Henst:
    1 november 2018
    Dag Jannekke
    de kou is nu goed te hebben hoor. maar het wisselt erg, regen, zon, wind en kou.
    Hier is verder alles rustig, tenminste, we hoesten en proesten wat af in de reibroekstraat
    De zakdoeken zijn niet aan te slepen even als de antaflu snoepjes paracetamol en keelpastilles.
    sika en miesje slapen heerlijk overal doorheen.
    groetjes van een hoestende ome
  2. El:
    1 november 2018
    Hoi Janneke,
    Geniet maar lekker van het niets doen! .Als de vrije dagen voorbij zijn... staan de kleine rakkers alweer zo aan je "jas" te trekken.
    Leuk dat de kinderen zo verwend zijn met Halloween. Lekker met snoepgoed en niet met gezonde worteltjes! (...dás pas eng!)
    De kou valt hier inderdaad nog erg mee. Een enkel watje heeft wat last van hoesten en proesten ☺.
    Groetjes, Elmi
  3. Lenie henst of oma:
    3 november 2018
    En ondertussen is er een heerlijk warme winterjas geleverd.... speciaal voor, uitgekozen door jou en die brengen we mee in december. Tenminste, als het dan koud genoeg is :) anders mag je lekker in je zomerjas mee naar huis.
    Hopelijk heb je erg genoten van je lange vrije weekend, want inderdaad, voor je het weet is het voorbij en kruipen of lopen de kinders weer om je heen.
    Ook nog: ik denk dat we hier ook maar Halloween gaan vieren: zoveel lekkers!!
    Alleen watjes hebben last van verkoudheid of griep, wij nemen antaflu omdat het snoepjes zijn.... best lekker trouwens