Vermoeiend weekje - 11-11-2018

11 november 2018 - Gzira, Malta

Wat kun je zondag nog meer doen nadat je je kamer hebt opgeruimd en Netflix hebt gekeken? Een reisverhaal schrijven, want daar had ik eerder deze week de puf niet voor.

Deze week was niet heel anders dan andere weken, maar toch was ik helemaal op als ik na stage in het appartement was. Dinsdag sliep ik al om 21.30, en woensdag zelfs al om 21.00. Maar waarom ik dan zo moe ben? Tja, dat weet ik eigenlijk ook niet precies.

Christine is de hele week niet op stage geweest omdat ze ziek was, hopelijk is ze morgen weer beter, want dan is ze jarig! Aan ons werd gevraagd of we ook tien euro wilden inleggen voor een cadeau. Eigenlijk wilde Leanne een spa-dagje voor haar kopen, maar in het hotel bleek de prijs veel hoger te zijn dan dat aan de telefoon was doorgegeven, dus heeft Annie een tas voor haar besteld.

De kinderen waren deze week allemaal wat mopperig en moe. Ik heb deze week regelmatig even bij Rita geholpen omdat alle baby's moesten huilen en ze handen te kort kwam. Als kinderen van onze groepen moeten slapen doen ze dat in de ruimte van de babygroep, dus op een gegeven moment had Rita drie huilende baby's, een kindje van acht maanden van onze groep die aan het schreeuwen was omdat ze niet wilde slapen, én bracht ik nog een kindje dat moest gaan slapen. Uiteindelijk stond ik met één baby op de arm twee buggy's heen en weer te rijden, dat is pas multi-tasken ;)

Rita vind mij wel aardig volgens mij, vooral omdat ik dus regelmatig vraag of het allemaal wel lukt of even snel een tutje aan een huilende baby geef als ze even van de groep af is. Als ik dan bij haar op de groep sta vertelt ze van alles, bijvoorbeeld over haar zoon die priester is en een paar maanden in het gevaarlijkste land van Zuid-Amerika (volgens Rita dan) is, hoe zij altijd kerst viert en hoe ik dat dan doe, en ze vertelt graag over Malta.

Donderdag vroeg Leanne of wij nu al twee maanden hier waren, toen ik zei dat het inmiddels al bijna drie maanden zijn vertelde ze dat het dan tijd was om met Coralie van groep te ruilen zodat Coralie de jongere groep alvast leerde kennen voordat wij weg zijn. Hier reageerde niemand van ons echt op, zelfs Annie niet ;)
Vrijdag hebben we nog stagegelopen zoals de rest van de week, dus ik ben benieuwd of het maandag omgedraaid gaat zijn of niet. Ik vind het wel prima bij Annie op de groep, ik vind de jongere kinderen leuker en ik kan het ook heel goed vinden met Annie. Annie vind het volgens mij ook wel fijn met ons en het ritme dat er nu inzit, zo geef ik vaak eerder eten aan E. en A. en begin ik rond kwart over tien met het verschonen van de luiers van alle kinderen, terwijl Suzanne dan knutselwerkjes voorbereid en Annie opruimt.

Verder was donderdag natuurlijk sowieso en spannende dag, want toen begon de kaartverkoop voor Rammstein! En ik wilde er héél graag heen. In 2016 zijn ze op Pinkpop geweest maar heb ik ze niet gezien, en daar heb ik achteraf zo van gebaald dat ik nu gewoon moest gaan. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want ik had gewoon stage. Dus ging mama proberen om kaartjes voor mij te regelen. Toen ik rond half elf checkte of het was gelukt appte mama dat het allemaal lang duurde en het er niet goed uitzag, dus probeerde ik ook door de wachtrij te komen op mijn telefoon. Dus heb ik een beetje sneaky na elke luier die ik verschoonde gekeken of ik er al doorheen was, haha. Een keer een blik op mijn telefoon moet toch kunnen op zo'n dag, want Leanne heeft dagelijks haar telefoon bij en kijkt dan ook zeer regelmatig op Facebook.
Gelukkig is het mama uiteindelijk gelukt en kan ik in juni naar Rotterdam.

Vrijdagavond aten we pannenkoeken, en dat zag er op de foto heel leuk uit. Tot ik tien minuten na die ene pannenkoek heel erge buikpijn kreeg. Ohja, er zit natuurlijk melk in pannenkoeken. Gelukkig had ik er maar één gegeten, en werd het niet net zo erg als eerdere keren, maar het was wel heel vervelend. Ik begon de afgelopen weken alweer te twijfelen of het lactose intolerantie was, omdat gesmolten kaas op pizza of in wraps wel goed gaat. Maar na het pannenkoeken drama heb ik twee uur lang platgelegen, of op de wc gezeten, dus het probleem zit hem toch echt in de melk.

Dit weekend heb ik verder niet zo veel gedaan, behalve de nodige wasjes. Ik heb vanochtend mijn kast maar eens opgeruimd, want ik kon er niet meer tegen dat alles zo door elkaar in de la lag. Die is nu dus weer netjes, en zo hoef ik niet meer tien minuten te zoeken naar een paracetamol.
Ik ben weer begonnen aan Arrow, ik heb op tv verschillende afleveringen uit de seizoenen gezien, maar besloot om het nu vanaf aflevering 1 te kijken. Ik denk dat ik dat dadelijk weer verder ga kijken, of de Overwatch World Cup terugkijken, al was het niet verbazend dat Zuid-Korea heeft gewonnen. Ik vond het wel leuk dat Canada derde is geworden, want XQC speelt in team Canada en ik vind dat hij een goede tank is. En waar team Nederland dan is geëindigd? Ergens onderaan in de 20, dus tot zover onze E-sports fame. Tijd dat ik dan maar eens terugkom naar Nederland ;)

-Janneke

1. Ingrid Henst:
    11 november 2018
    Dat je moe wordt van multitasken is wel logisch: doe je 3 dingen tegelijk, dan kost je dat ook 3x zoveel energie.... tenminste ik geloof dat ;).
    Vandaag is er weer hard gewerkt aan jouw kamer, dat gaat echt heel mooi worden!
    En zag ik nou op de weersvoorspelling dat het gaat regenen als ik bij jou kom???
    Als dat zo is gaan we samen arrow kijken of zo hè...
  2. Ine:
    11 november 2018
    Lekker druk met alles Janneke en dan vliegt de tijd. 3 maanden al jeetje...
    Ondertussen houd je alles bij en kan je mooi nog naar Hammerstein..goed geregeld.
    Lekker uitrusten dit weekend en bijna jullie mam daar gezellig.schiet echt al op. Zet m op nog effetjes !!!
    Tot gauw
  3. Lenie henst of oma:
    11 november 2018
    goed gedaan janneke zo door gaan dan kom het goed